Dieta pro melanom: Melanom získaný z melanocytů je jedním z nejagresivnějších nádorových lézí. Relativně vzácný je hlavní příčinou úmrtí na zhoubné nádory kůže. Představujeme několik dietních návrhů pro pacienty trpící touto chorobou.

V tomto ohledu předkládáme několik tipů pro stravu a životní styl, které jsou vyvinuty na základě přehledu vědecké literatury. V žádném případě nemohou být alternativou terapeutického postupu. Na druhou stranu musí vybavit pacienta, který stojí na oku se spektrem onemocnění, nástrojem, který umožňuje obnovit pocit kontroly nad svým zdravím.

Následující věty není třeba zadávat den co den a silou. Jen krok za krokem, dokud se nestanou něčím zcela běžným a normálním.

DIETNÍ NABÍDKY

Omezit nebo zcela vyloučit příjem. (faktor skupiny 2A dle klasifikace Mezinárodní Agentury pro výzkum Rakoviny; pravděpodobně karcinogenní účinky u lidí) a zcela eliminovat příjem zpracovaných produktů založených na této masa, například, šunky, slaniny, párků nebo klobásy (faktor skupina 1; prokázána канцерогенность u člověka). Červené maso stojí za to nahradit ptáka a masem ryby.

Zahrnout do jídelníčku nízkotučné ryby (treska, to sakra, mintaj, candát, štika) a lososa, který je významným zdrojem vitamínu D a nenasycených mastných kyselin, včetně kyseliny, kyseliny (DHA)2, který má výhodné anti-pobuřující vlastnosti.

Vyvarovat požívání jiných mastných ryb (halibut, килька, sleď, makrela, kapr, осетр), vzhledem ke sklonu k kumulace nečistot, včetně, které výrazně zvyšují riziko. Vyloučit z jídelníčku tuňáka (kvůli sklonu k akumulaci nečistot, včetně sloučenin rtuti, ve svalové tkáni). Vezměte denní dávku 5 porcí zeleniny a ovoce (400 g) jako plán minimum5 a nakonec na úroveň 10 porcí (800 g) za den. Zelenina a ovoce jsou zdrojem polyfenolových sloučenin, včetně flavonoidů, se silným antioxidačním účinkem.

dieta-pro-melanom

Zvýšit dodávky potravin bohatých na resveratrol díky projevené antioxidační a protizánětlivé aktivitě a inhibičnímu účinku na vývoj buněk melanomu). Přírodními zdroji resveratrolu jsou červené hrozny, arašídy, pistácie, ořechy a bobule: brusinky, moruše, borůvky, černý rybíz, stejně jako kakao nebo rajče se slupkou.

Zahrnout do stravy hrozny, které jsou zdrojem proantokyanidinů, které vykazují potenciální anticherniak. Proto by měly být konzumovány často-nejlépe červené kvůli obsahu resveratrolu. Zahrnout do jídelníčku specifický granát (např. dvakrát týdně) z důvodu obsahu látek, potenciálně inhibující růst buněk melanomu v experimentálních modelech in vivo8.

Zahrnout do jídelníčku zelenina z čeledi brukvovité, které obsahují glukorafanin, který v zažívacím traktu vystavena v sulforafan, projevující se velmi slibně, a multi-tváří účinek (snižuje riziko vzniku mutací, tím, že odstraní z těla faktorů, snížení reaktivity sloučenin genotoksycznych, regulace buněčného cyklu, proliferace a diferenciace buněk a proces apoptóza). Brokolicové klíčky lze zakoupit ve většině obchodů a použít na sendviče nebo vařit s jejich přidáním šťávy v odšťavňovači.

Zahrnout do stravy zelí kvůli vysokému obsahu sloučenin s methylovými skupinami, které se podílejí na epigenetických modifikacích, a glukorafaninem. Zelí lze koupit bez větších problémů v mnoha velkých supermarketech. Zahrňte do své stravy potraviny bohaté na vitamín E (díky fotoprotektivním a antioxidačním vlastnostem), tj. slunečnicová semena, dýňová semínka, sezam, mandle, vlašské ořechy. Mohou být konzumovány jako občerstvení. Zahrnout do stravy potraviny bohaté na (pro -), vitamin A, s ohledem na její potenciální činnost: mléko a mléčné výrobky (zejména máslo, sýry), rybí tuk, vejce, stejně jako červené, oranžové a žluté ovoce a zelenina, zelená listová zelenina.

NÁVRHY ŽIVOTNÍHO STYLU

  • Proveďte pravidelné, hodinové cvičení nejméně třikrát týdně. Intenzita cvičení není důležitá, důležitá je pravidelnost a trvání. Může to být dokonce jen procházka nebo šlapání na kole doma.
  • Snažte se alespoň jednou týdně strávit příjemný večer (film, Večeře v restauraci, setkání s přáteli).
  • dieta-pro-melanom1Snažte se starat o probíhající alespoň 6 až 8 hodin spánku pravidelného charakteru, tedy s usínáním a vstáváním přibližně ve stejnou dobu. To umožní stabilizovat cirkadiánní rytmy, jejichž poruchy mohou přispět k karcinogenezi. Pozitivně byste se měli vyvarovat denního spánku, kávy, silného světla a jídla 2-3 hodiny před spaním.
  • Snažte se vyhnout účinků látek znečišťujících ovzduší, zejména v podzim-zima období (v pořádku-zrnitá prach, (a), toxické kovy), omezit pobyt venku ve večerních hodinách a nákupem čističky vzduchu.
  • Projděte se o víkendu lesem, nejlépe s blízkými. To pozitivně ovlivňuje náladu a umožňuje rozptýlení od každodenních myšlenek.